Eendje, Kipje, Python - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yindi Payne - WaarBenJij.nu Eendje, Kipje, Python - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yindi Payne - WaarBenJij.nu

Eendje, Kipje, Python

Blijf op de hoogte en volg Yindi

13 Oktober 2012 | Nepal, Sauraha

Vandaag een vriendje voor de eend gehaald. Vond haar nogal eenzaam en baby eendjes zijn altijd leuk (: Geprobeerd vriendjes te maken met haar en de kipjes. Kipjes eten uit m’n hand. Eendje blijft afstand houden. Moet nog namen voor ze verzinnen... Eend in het Napelees is btw haas. Wel grappig. Was een grote groep Koreanen. Ik dacht ‘leuk, heb ik tenminste wat de doen ’s avonds aan achter de bar staan.’ Nope.. Ze kwam om 2 uur ’s ochtends aan. Hebben een jungle tocht gemaakt en dat ontbeten en ’s avonds waren ze in het Tharu dorpje en hebben ze daar gegeten. Weinig van gezien.

Ondertussen is hier een beetje een invasie van Nederlanders begonnen. Wat leuke en wat minder leuke mensen. Gister even gepraat met de tour leader van een groep. Zie hem nog wel vaker want volgende week is hij hier weer met een nieuwe groep. Aardige gozer.
Het is overdag nog steeds erg heet maar merk al wel dat het ’s avonds sneller afgekoeld. En dan is ‘afgekoeld’ nog steeds shots en korte mouwen ;) Gister de eerste witte toppen kunnen zien. Het is erg mistig dus soms zie je de hele bergen helemaal niet maar het begint wat meer op te klaren.

(09-10-12) We wouden naar de elephant dung paper “factorie” gaan. Of tenminste Judit had de dag ervoor gevraagd of ik mee ging en dat wou ik wel. Dus ik zit rustig in het restaurant en ze komt binnen lopen ‘we gaan nu. Ga je mee?’. Uuuhm ja leuk maar dan moest ik me eerst omkleden sinds we met de fiets gingen en ik een rok aan had. Grom grom nou de band van de fiets moest toch nog opgepompt worden dus ik moest snel rennen. Sleutel in het restaurant halen. Kom ik terug zegt één van de staff die daar toevallig ook stond ‘Look python’. Wij kijken. Ik dacht. Dat zegt hij vast zodat ik me nog snel kan omkleden + mijn camera pakken omdat ik wat foto’s daar wou maken. Ik kom weer beneden. Zie ik 3 mensen langs lopen die een 3 meter langen python vast hebben. Ik blij dat ik toevallig ook mijn camera mee naar beneden had genomen. Een photoshoot later brengen ze hem naar de kant van de rivier waar ze hem weer vrij hebben gelaten. En toen vertrokken wij met zijn drieën. Een fietstochtje laten in de brandende zon en een pijnlijke kont van het heerlijke zadel komen we daar aan en is het dicht. Zij zei dat er verderop iemand was die er werkte en dat zij haar wel even zou halen. Oke. Judit en ik gaan zitten bij een soort winkeltje. Erg leuk gesprek gehad. Tenminste. Judit met haar Nepalese kunsten. Toen kwam er iemand om de boel open te doen en dat wat eigenlijk wel een beetje een teleurstelling om te zien want ik had iets heel anders verwacht. Ach ja.

(11-10-12) Ik schrijf dit nu in het restaurant terwijl ik bekogeld word met bier dopjes en pinda’s. Wat zijn ze toch lief voor me. We hebben vandaag ook de ventilatoren in het restaurant (Die die je kan verplaatsen) schoon gemaakt. Dat was erg nodig! Zal nog wel een voor en na foto maken sinds we er nog 1 vergeten zijn. Word al closer met de kipjes. We hebben een paar dagen geleden (of nou ja we hebben het tegen iemand van de staff gezegd die het toen voor ons gemaakt geeft) een badje voor de eendjes gemaakt want een kapotte watertank waarvan de onderkant nog heel was. Vandaag hoorde ik een raar geluid en toen ik naar het badje liep was het mannetje er heerlijk in aan het badderen. Helaas geen foto’s van gemaakt. Morgen gaan Judit en Dhurba er vandaar voor 2(?) dagen. Bijden bazen weg? Party time dus!! ;)
Ik schijf op verschillende dagen dus misschien moet ik ‘Vandaag’ maar zo min mogelijk zeggen of er data bij schijven. Die invasie van Nederlands was snel weg en werd gevolgd door Duitsers. Maar die beginnen ook weer weg te stomen. What’s next?

  • 13 Oktober 2012 - 08:46

    Herman:

    Spoor ze maar aan om langer dan 2 dagen weg te blijven...

  • 14 Oktober 2012 - 14:46

    Aisah:

    Ik dacht door de titel van je bericht ff dat er na de python geen eendjes of kippen meer zouden zijn. Hoewel je dan wel een hele hongerige python zou hebben gehad. Gelukkig leeft alles nog.

    Wij zaten gister in de bios en zagen de aankondiging van Twillight 4 deel 2. Die moeten we nu zonder jou gaan kijken :(

  • 20 Oktober 2012 - 10:03

    Serge:

    Cool, zo'n python in de tuin. Ook fijn dat ze hem gewoon netjes verderop weer vrijlaten. Hoe was je party? :-)

Tags: Python, eend, kip, nepal, dung

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Sauraha

Yindi

Mijn reis naar Nepal. Wel iets om bij te houden. 28 september 2012 heen en 30 mei 2013 terug.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5199

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 30 Mei 2013

Op naar Nepal

Landen bezocht: