Cheese balls - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yindi Payne - WaarBenJij.nu Cheese balls - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yindi Payne - WaarBenJij.nu

Cheese balls

Blijf op de hoogte en volg Yindi

27 Oktober 2012 | Nepal, Sauraha

(16-10-12) Dhruba’s tempel is klaar en vandaag hebben ze hem “ingewijd” en is er een pudja gedaan. Wat foto’s gemaakt en zelf ook een tika gehaald. Toen ging één van de grote groepen die er was olifanten wassen. Ze hadden fotografen tekort dus ik had de spiegelreflex van een man en moest daar foto’s mee maken. Ze stapte op liepen naar de rivier en toen was de batterij leeg. Even in paniek stil gestaan en toen snel terug naar het restaurant gerent en mijn eigen camera gepakt en daar foto’s mee gemaakt zo dat hij tenminste wel foto’s had. Ze daarna op zijn ubs gezet. ’s Avonds was er cultural dance waar bij de lokale jonge jongen (oude) traditionele dansen laten zien waaronder een gevechtsdans met stokken, een dans met vuur (waarbij Akas (één van de jungle guides) ook even zijn skills liet zien) en een dans waarbij ze (natuurlijk) het publiek uitnodigen om mee te dansen. Ik stond buiten de publieks kring met wat staff leden te kijken ook om te vermijden dat ze mij zouden vragen maar van Akas moet en zou ik ook mee dansen dus die tilde me op en toen heb ik maar netjes meegedanst. Toen het over was weer terug naar het restaurant gegaan alleen daar was niemand en ik hoorde nog steeds muziek. Ik weer naar buiten en loop naar de tempel waar iedereen staat. Daar waren een stel oude dunne kleine mannetjes aan het dansen en zingen. Erg leuk om naar de kijken. batterij was namelijk zo goed als leeg. Leuke avond gehad.

(17-10-12) We wouden wat CD’s terug brengen e nieuwe halen in een ander winkeltje en daarna in Sauraha wat eten. Na een tijdje in een winkeltje wat muziek te hebben geluisterd kwamen we er achter dat we de CD’s om terug te brengen waren vergeten. En eigenlijk hadden we ook niet hel erg veel honger. Mij leek het leuk om naar de Shisha (waterpijp) bar te gaan. Was een week geleden uitgenodigd om met een groep mee daarheen te gaan en dat was erg gezellig. Er was live muziek en het was superdruk. Dus wij daar heen. Beetje vroeg zo dat er tenminste nog plek was. Komen we aan, zijn we een van de enige. Oke. Ik snel naar een winkeltje gerent en een pakje kaarten gekocht. Om 8 uur zou de live muziek beginnen. Het was half 7. Wouden toch iets eten dus was snacks. Paneer chilly is altijd lekker en.. Wat cheese balls. Besteld. Toen ik klein was at ik altijd een soort chips hier die cheese balls heten. Ronde kleine balletjes met kaas strooisel.
Na een paar rondjes koningen kregen we onze cheese balls. Wij dachten dat we gefrituurde kaas balletje zouden krijgen. Nope. Komen ze aan met een bordje met daar op een nog dicht zakje cheese balls. Oh wat hebben wij gelachen!! En de bediening ons maar raar aankijken en vragen wat er was. Er was blijkbaar wel iets fout gegaan qua bestelling maar goed. Onze buikspieren waren getraind en de cheese balls waren lekker.

(18-10-12) Er is al even een groepje Duitse tandartsen hier die elke dag naar een dopje gaat om daar mensen te checken. Gister zijn wij meegegaan. Eerst moesten we langs het ziekenhuis om de spullen op te halen. Kom je daar aan. Een leeg gebouw. Lelijke betonnen vloer. Niets aan de muren. Geen tafeltjes of stoelen. Niets. Leegte. En dat is dan een “ziekenhuisje”. Nou goed. Na ruim 3 kwartier wachten konden we alles in de jeep laden en er heen. Na een heerlijke rit van anderhalf uur achter op/in de jeep/motor (in het bakje achterop (buiten). En dat heerlijk was niet sarcastisch. Mooie uitzichten alleen soms wat stoffig. Gelukkig hadden we mondkapjes mee). Één maal daar in de bergen in een schooltje was alles in no time klaar gezet en konden ze aan de slag. Wat een dappere kindjes allemaal. Ze ware soms misschien wel wat bang maar gaven geen kik als hun tanden er uit werden getrokken. Aantal foto’s gemaakt en tandpasta en tandenborstels uitgedeeld. Daarna wat geluncht en toen ballonnen op geblazen samen met Judit en uitgedeeld. Was erg leuk om ze er mee te zien spelen. Mooie dag

• 27 Oktober 2012 - 18:57

Aisah:

Leuk!! Het heeft hier vandaag gehageld en de 1e strooiwagens zijn al weer uitgezonden

• 27 Oktober 2012 - 19:13

Aisah:

Je hebt nog geen/deze keer geen foto's geupload.